Julkaisut

Siisteys saa kiitosta Virkistyskylpylä Kiannon Kuohujen käyttäjiltä

Julkaistu 24.9.2024 Muokattu 24.9.2024
Kuvituskuvassa sisäkuva, edessä uima-altaita, taaempana lasten altaita ja porealla.

Virkistyskylpylä Kiannon Kuohujen asiakaskysely toteutettiin kesän 2024 alussa. Kyselyyn vastasi kaikkiaan 114 kylpylän asiakasta, joista enemmistö (62 %) oli työikäisiä aikuisia, eläkeläisiä puolestaan oli neljäsosa (25 %). Vastaajakunta oli naisvoittoinen, liki 70 %.

Ylivoimaisesti eniten positiivista palautetta tuli kylpylän siisteydestä. Sanallista palautetta antoi 96 vastaajaa. Vain pari palautetta antanutta kaipasi pesutilojen lattioiden parempaa puhdistamista, ja silloinkin kyse oli vain muutamasta tapauksesta. Erittäin siisti tai todella siisti olivat yleisimmät maininnat!

Kyselyssä pyydettiin palautetta kaikista kylpylän tarjoamista palveluista, eli allasosaston lisäksi kuntosalista, kahvilasta, golf-simulaattorista ja ohjatuista ryhmistä. Lisäksi pyydettiin ehdotuksia kävijöiden viihtyvyyden parantamiseksi.   

Vastaajista lähes jokainen oli käyttänyt allasosaston palveluja, ja se on myös suosituin kylpyläkäynnin kohde. Kuntosalin käyttäjiä vastanneista oli 60 %, kahvilan palveluja oli käyttänyt 53 %, ja ohjatuissa ryhmissä oli käynyt 33 %.  

Allasosastolla vastaajista 80 % kävi vähintään muutamia kertoja kuukaudessa tai viikossa. Kuntosalilla vähintään muutaman kerran kuukaudessa tai viikossa vastaajista käy puolet. Vastaajista 39 % ei käytä kuntosalia lainkaan.  

Tyytyväisiä kaksi kolmasosaa

Kaiken kaikkiaan kylpylän tarjoamiin palveluihin tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä oli selkeä enemmistö kävijöistä, 59 % kävijöistä. Kuitenkin vastaajista 18 % oli erittäin tyytymättömiä kylpylän palveluihin, mutta arvioinneista ei ilmennyt mistä tämä johtui.

“Kyselyssä haluttiin selvittää yleisesti mielipiteitä kylpylän palveluista.  Palvelukohtaisia kehittämisen kohteita ja toiveita haetaan sanallisista vastauksista”, liikuntasihteeri Hannastiina Piikivi kertoo. 

Kylpylän hinnoittelua pidettiin pääosin edullisena, mutta kyselyn aikana uutisoitu hintojen korotus vaikutti heti vastausten sävyyn. 

Osa vastaajista pitää kuntosalia ahtaana ja sen ilmanvaihtoa riittämättömänä, silti sitä arvioidaan yleisesti toimivaksi, monipuoliseksi, nykyaikaiseksi ja laadukkaaksi.  

Kylpylän aukioloaikoja pidettiin pääosin sopivina. Yksittäisiä toivomuksia esitettiin allasosaston aukioloaikojen aikaistamisesta tai myöhäisemmästä sulkemisajasta.   

Kehittämisehdotuksia otetaan huomioon

“Lapsille toivottiin enemmän teemapäiviä ja tapahtumia, joten syksylle perustettiin uusi viitenä lauantaiaamuna kokoontuva tenavauintiryhmä, ja perjantai-iltoihin lisättiin lapsille suunnattuja teemauinteja” liikuntasihteeri Hannastiina Piikivi kertoo. 

Asiakaskyselyyn vastanneet olivat pääosin tyytyväisiä kylpylän tiedottamiseen, parannusehdotuksissa mainittiin Facebookin ja Ylä-Kainuun aktiivisempi käyttö.  

Kahvilan valikoimaan toivottiin enemmän suolaista pikkusyötävää ja terveellisiä välipaloja. Piikiven mukaan valikoima pyritään pitämään sopivana menekkiin nähden ja sesonkiaikoina panostetaan monipuolisempaan tarjontaan. 

“Muutamassa vastauksessa ehdotettiin uuden liukumäen hankintaa, mutta sitä voidaan harkita aikaisintaan seuraavan isomman peruskorjauksen yhteydessä", liikuntasihteeri kertoo.   

Jaa sivu: